Affärsverken väljer NetNordic för utbyggnad av Stadsnätet i Karlskrona

Affärsverken, ett energibolag i Karlskrona, har lagt en ny order på accessutrustning till NetNordic.

Stadsnätet i Karlskrona har ca 10 000 anslutna kunder och bygger nu vidare i en närliggande kommun. Affärsverken har valt att använda accessutrustningen MetroStar4000 från PacketFront Network Products samt Advanced Service Router 6000 som decentraliserad servicenod i den nya nätarkitekturen. Det nya sättet att bygga nät möjliggör att integrering av andra bredbandsnät kan utföras enklare och snabbare. Samtidigt följer Affärsverken sin leverantörsstrategi som innebär att de kan använda sig av olika leverantörers hårdvara i accesslagret.

’’Vi är glada att vi tillsammans med NetNordic har kommit fram till en friktionsfri lösning anpassad efter våra behov och ser fram emot implementeringen i början av 2014. Dessutom har vi NetNordics erfarna supportteam som stöttar oss genom processen och hjälper oss med eventuella frågor, ’’ säger Simon Kristiansson, sektionschef, Affärsverken Stadsnät.

’’Vi på NetNordic, en oberoende systemintegratör på svenska marknaden, ser en tydlig trend där nätdesignen av Stadsnät går mer och mer mot IP/MPLS lösningar med flera tredjeparts-leverantörer. Då är det viktigt att ha en erfaren och kompetent partner vid sin sida som är van med olika teknologier från olika leverantörer och som kan ta ett helhetsåtagande, '' säger Robert Malm, VD NetNordic AB.

NetNordic AB
Email: tuuli.waern@netnordic.se

Om NetNordic AB
NetNordic AB fokuserar på svenska bredbandsmarknaden och utvecklar fiberbaserade lösningar och tjänster för stadsnät och operatörer. Dessutom marknadsför vi vårt varumärke CityNet365 som är drift- och supporttjänster och inkluderar övervakning med vårt eget Network Operations Center (NOC) i Kista. NetNordic AB är en 100% oberoende systemintegratör som verkar på den Nordiska marknaden. NetNordic AB är en del av NetNordic koncernen. Vill du veta mer, besök gärna vår hemsida www.netnordic.se

’’Vi är glada att vi tillsammans med NetNordic har kommit fram till en friktionsfri lösning anpassad efter våra behov och ser fram emot implementeringen i början av 2014. Dessutom har vi NetNordics erfarna supportteam som stöttar oss genom processen och hjälper oss med eventuella frågor.
Simon Kristiansson, sektionschef, Affärsverken Stadsnät
Vi på NetNordic, en oberoende systemintegratör på svenska marknaden, ser en tydlig trend där nätdesignen av Stadsnät går mer och mer mot IP/MPLS lösningar med flera tredjeparts-leverantörer. Då är det viktigt att ha en erfaren och kompetent partner vid sin sida som är van med olika teknologier från olika leverantörer och som kan ta ett helhetsåtagande.
Robert Malm, VD NetNordic AB