NetNordic erbjuder nu fiberoptiska DWDM lösningar

NetNordic breddar sin portfölj med DWDM baserade kommunikationslösningar.

Den fiberoptiska tekniken Dense Wavelength Division Multiplexing (DWDM), är en transmissionsteknik som innebär att upp till 88 våglängder kan simultant användas på en och samma fiber. Tekniken möjliggör därmed en markant ökning av mängden data som kan transporteras över befintlig fiberinfrastruktur. Ett DWDM-system kan även användas för att överbrygga långa avstånd, exempelvis när olika stadsnät vill koppla ihop sina nät. Optiska nätverk, och särskilt användningen av DWDM-teknik, har visat sig vara ett bra sätt att kombinera kostnadseffektiv transmission med avancerad funktionalitet.

NetNordic introducerar nu därför Alcatel-Lucent 1830 PSS (Photonic Service Switch) familjen i vår produktportfölj, där den kanske mest intressanta produkten för svenska marknaden är PSS-4.

’’De senaste åren har NetNordic i Norge vunnit många DWDM referenser och har därmed blivit den marknadsledande aktören. Som systemintegratör vill vi erbjuda en komplett tjänste- och produktportfölj till bredbandsmarknaden och med den expertis vi byggt upp i Norge, kan vi nu erbjuda attraktiva kommunikationslösningar baserade på DWDM även på den svenska marknaden. Dessutom är det ett perfekt komplement för stadsnäten som expanderar och letar efter kostnadseffektiva lösningar som kan implementeras snabbt,’’ säger Miguel García, CTO NetNordic Sverige.

Mer information finns på NetNordics hemsida under DWDM lösningar.

NetNordic Sverige fokuserar på svenska bredbandsmarknaden och levererar fiberbaserade lösningar och tjänster för stadsnät och operatörer.
Dessutom marknadsför vi vårt varumärke CityNet365 som är drift- och supporttjänster och inkluderar övervakning med vårt eget Network Operations Center (NOC) i Kista.
NetNordic är en 100% oberoende systemintegratör som verkar på den Nordiska marknaden.
NetNordic Sverige är en del av NetNordic koncernen. Vill du veta mer, besök gärna vår hemsida

De senaste åren har NetNordic i Norge vunnit många DWDM referenser och har därmed blivit den marknadsledande aktören. Som systemintegratör vill vi erbjuda en komplett tjänste- och produktportfölj till bredbandsmarknaden och med den expertis vi byggt upp i Norge, kan vi nu erbjuda attraktiva kommunikationslösningar baserade på DWDM även på den svenska marknaden. Dessutom är det ett perfekt komplement för stadsnäten som expanderar och letar efter kostnadseffektiva lösningar som kan implementeras snabbt.
Miguel García, CTO NetNordic Sverige