NetNordic utökar samarbetet med SplitVision i Borås

SplitVision driver och marknadsför Borås Stadsnät, ett bredbandsnät med fler än 9 000 anslutna kunder. Stadnätet har en framtidssäker fiberoptisk infrastruktur vilket möjliggör att SplitVision kan erbjuda företag och privatpersoner framtidens IT-infrastruktur.

SplitVision fortsätter att modernisera Borås Stadnät. Efter beslutet i fjol om att uppgradera infrastrukturen till 10 Gigabit, har SplitVision nu valt en ny och modern OSS/BSS stödsystemplattform. Denna plattform kommer att möjliggöra en one-touch tjänsteprovisionering till alla invånare i Borås samt vara basen för framtida tjänster som HDTV. SplitVision har också planer att implementera en självprovisioneringsportal. Det innebär att slutkunden kan enkelt i realtid själv välja och aktivera sina tjänster från hemmet. NetNordic kommer att implementera det nya stödsystemet under Q2/2014 samt även vara ansvarig för drift och support av systemet.

‘'Som en oberoende systemintegratör fokuserar NetNordic på Managed Services och vi är glada att SplitVison har valt oss som driftpartner. SplitVison är ytterligare ett exempel på ett Stadsnät i Sverige som ger oss sitt förtroende och vi får återigen möjligheten att bevisa vår djupa kompetens och erfarenheter, '' säger Robert Ljungström, Senior Account Manager på NetNordic.

''För nuvarande planeras många aktiviteter för Borås Stadsnät. Vi behöver installera Core-nätet, vi behöver flytta alla kunder från vår tidigare kommunikationsoperatör till vår nya plattform, vi behöver konfigurera nya stödsystemet och vi behöver samtidigt utbilda vår linjeorganisation att kunna hantera allt detta. Vi är mycket glada att ha NetNordic som vår partner för alla dessa utmanande arbetsuppgifter, '' säger Stefan Pantzare, driftansvarig för SplitVision.

NetNordic Sverige fokuserar på svenska bredbandsmarknaden och levererar fiberbaserade lösningar och tjänster för stadsnät och operatörer. Dessutom marknadsför vi vårt varumärke CityNet365 som är drift- och supporttjänster och inkluderar övervakning med vårt eget Network Operations Center (NOC) i Kista.
NetNordic är en 100% oberoende systemintegratör som verkar på den Nordiska marknaden. NetNordic Sverige är en del av NetNordic koncernen. Vill du veta mer, besök gärna vår hemsida