PacketFront Solutions i partnerskap med CTS

PacketFront Solutions har ingått ett samarbete med Connection Technology Systems Northern Europe AB (CTS AB). CTS fokuserar på FTTx-marknaden med bland annat ett brett sortiment av CPE produkter.

PacketFront Solutions utökar därmed produktportföljen för kundplacerad utrustning i varierande formfaktor och erbjuder dessutom en totalt automatiserad utrullning- och konfigureringsprocess med provisionerigssystemet BECS. Lösningen erbjuder också ett fönster in i slutkundens hemmamiljö vilket markant underlättar för nätägarens eller tjänsteleverantörens kundsupport.

''CTS och PacketFront Solutions kommer att arbeta tillsammans på den svenska marknaden och vi är glada att kunna erbjuda dessa nya produkter som passar mycket väl i vårt tjänste- och produktutbud. Med CTS har vi hittat en pålitlig partner som erbjuder skräddarsydda produkter för bredbandsmarknaden,'' säger Miguel García, Director Technical Solutions.

''Vi ser det som en ära att få vara en del av PacketFront Solutions erbjudande och att som en del av det få våra CPEer HES-3106/3109 inkluderade i BECS element manager. Detta ger ett flertal kunder möjligheten att fortsätta utveckla och drifta sina nät på samma sätt som tidigare, vilket många ser som mycket positivt, säger Bo Sahlström,” Verkställande Direktör CTS AB.

Affärsverken är PacketFront Solutions första kund att placera en order på över flera hundra CTS enheter för stadsnätet. Leveransen sker i November 2012.

Försäljning och marknadsföring för CTS kundutrustning för 2013 har redan påbörjats och ser lovande ut.

Email: tuuli.waern@packetfront.com

Om PacketFront Solutions AB

OM CTS AB
Connection Technology Systems Inc. (CTS Inc.), med huvudkontor och tillverkning i Taiwan, grundades 1998 och har idag över 130 medarbetare. CTS har ett stort fokus på kvalitet och är en av de ledande tillverkarna inom Metro Ethernet, FTTx och Triple Play-lösningar i världen. Connection Technology Systems Northern Europe AB (CTS AB) grundades i april 2010 och har sitt kontor och lager i Göteborg. Syftet med CTS AB är att erbjuda både existerande och nya kunder i norra Europa en mer omfattande och tydlig support. Lokal närvaro och direkt kontakt med utvecklingsresurserna i Taiwan ger oss möjlighet att tillsammans med kunderna skapa rätt produkter för dagens och morgondagens tjänster. Mer information finns under www.ctsystem.se.

Snabbfakta

Om PacketFront Solutions AB PacketFront Solutions utvecklar lösningar och tjänster för bredbandsnät där hushåll och företag ansluts via fiber eller koppar. För effektiv hantering av anslutna hushåll och företag, används provisioneringssystemet BECS så att stora mängder av tjänster och användare kan sammankopplas automatiskt. BECS kan även kopplas mot existerande affärssystem och kunddata för att uppnå en full integration mot befintliga affärsprocesser och system. Dessutom har vi utökat vår produktportfölj inom Managed Services. Alla tjänster ligger under paraplyet Citynet365 och inkluderar bland annat drift och övervakning med egen Network Operations Center (NOC). PacketFront Solutions är en del av PacketFront Holding AB. Mer information finns under www.packetfront.se.

Vi ser det som en ära att få vara en del av PacketFront Solutions erbjudande och att som en del av det få våra CPEer HES-3106/3109 inkluderade i BECS element manager. Detta ger ett flertal kunder möjligheten att fortsätta utveckla och drifta sina nät på samma sätt som tidigare, vilket många ser som mycket positivt.
Bo Sahlström, Verkställande Direktör CTS AB
CTS och PacketFront Solutions kommer att arbeta tillsammans på den svenska marknaden och vi är glada att kunna erbjuda dessa nya produkter som passar mycket väl i vårt tjänste- och produktutbud. Med CTS har vi hittat en pålitlig partner som erbjuder skräddarsydda produkter för bredbandsmarknaden.
Miguel Garcia, Director Technical Solutions PacketFront Solutions