PacketFront Solutions lanserar CityNet365

PacketFront Solutions lanserar CityNet365 som är en ny uppsättning av managerade tjänster för bredbandsnät i Sverige.

Service och support har alltid varit en viktig del av PacketFronts tjänsteutbud och vi vill med detta presentera vår utökade portfölj inom segmentet. PacketFront Solutions har byggt upp ett eget Network Operations Center (NOC) i Kista där vi har utbildad och erfaren personal som kan ta itu med våra kunders operativa frågor. PacketFront Solutions tar hand om all utrustning som finns i bredbandsnätet och omfattar både hård- och mjukvara.

Operativa tjänster inkluderar managerad provisionering - Managed BECS vilket innebär att PacketFronts kontroll- och provisioneringssystem BECS hanteras och drivs av oss i stället för av en nätägare.

Detta är den första fasen i utvecklingen av PacketFront Solutions portfölj av managerade tjänster. Genom att ta det första steget kan vi nu erbjuda bredbandsoperatörer att använda en NOC-tjänst från PacketFront Solutions för att bli mer oberoende av kommunikationsoperatörerna. I huvudsak kan affärsmodellen nu ändras till förmån för nätägaren /operatören.

Öresundskraft, ett energibolag med säte i Helsingborg, har sedan många år agerat som stadsnätsoperatör och är en av PacketFront Solutions första kunder som prenumererar på CityNet365 tjänstekoncept.

’’Vi är stolta över att kunna erbjuda managerade tjänster till Öresundskraft och vi är nu i färd med att utvidga denna möjlighet till andra aktörer som befinner sig i liknande situation. För PacketFront Solutions är detta en viktig milstolpe där vi nu är en systemintegratör med ett komplett utbud. Med tjänstekonceptet CityNet365, kommer vi att få en helt ny roll på den svenska marknaden,'' säger Johan Bergman, VD PacketFront Solutions AB.

''Vi kan se tillbaka på en lång och framgångsrik relation med PacketFront. Detta nya tjänstekoncept hjälper oss att fokusera på vår kärnverksamhet medan någon annan tar hand om våra operativa frågor rörande funktionen i vårt driftsystem,’’ säger Marika Brorsson, tf chef på Bredband Öresundskraft AB.

Phone: 46 70 7880 490
Email: tuuli.waern@packetfront.com

Om PacketFront Solutions AB PacketFront Solutions utvecklar lösningar och tjänster för bredbandsnät där hushåll och företag ansluts via fiber eller koppar. För effektiv hantering av anslutna hushåll och företag, används provisioneringssystemet BECS så att stora mängder av tjänster och användare kan sammankopplas automatiskt. BECS kan även kopplas mot existerande affärssystem och kunddata för att uppnå en full integration mot befintliga affärsprocesser och system. Dessutom har vi utökat vår produktportfölj inom Managed Services. Alla tjänster ligger under paraplyet Citynet365 och inkluderar bland annat drift och övervakning med egen Network Operations Center (NOC). PacketFront Solutions är en del av PacketFront Holding AB. Mer information finns under www.packetfront.se

Vi är stolta över att kunna erbjuda managerade tjänster till Öresundskraft och vi är nu i färd med att utvidga denna möjlighet till andra aktörer som befinner sig i liknande situation. För PacketFront Solutions är detta en viktig milstolpe där vi nu är en systemintegratör med ett komplett utbud. Med tjänstekonceptet CityNet365, kommer vi att få en helt ny roll på den svenska marknaden.
Johan Bergman, VD PacketFront Solutions AB
Vi kan se tillbaka på en lång och framgångsrik relation med PacketFront. Detta nya tjänstekoncept hjälper oss att fokusera på vår kärnverksamhet medan någon annan tar hand om våra operativa frågor rörande funktionen i vårt driftsystem.
Marika Brorsson, tf chef på Bredband Öresundskraft AB