PacketFront Solutions tecknar ramavtal med Stadsnätfabriken/SSNf

PacketFront Solutions och Stadsnätfabriken 2.0 har tecknat ett ramavtal under maj 2013.

Stadsnätfabriken 2.0. startade 2010 och övergick sedan i Svenska Stadsnätföreningens (SSNf) regi från och med 2011. Stadsnätfabrikens mål är att ha en gemensam plattform för det utbud av tjänster som alla stadsnät som är medlemmar i SSNf kan tillhandahålla.

PacketFront Solutions är nu leverantör av tjänster för Stadsnät i Stadsnätfabriken och vi erbjuder en mångsidig och bred portfölj, som täcker allt från nyckelfärdiga lösningar, drift och provisionering till nätverksutrustning för alla SSNf:s medlemmar.

Syftet med Stadsnätfabriken är att Stadsnät som är medlemmar kan beställa validerade tjänster från en och samma plattform till sin verksamhet, och på så sätt uppnå synergier och konkurrenskraftiga priser.

’’PacketFront Solutions uppskattar förtroendet från Stadsnätfabriken och SSNf att vi har blivit utvalda att utgöra en del av Stadsnätsfabriken. Svenska Stadsnät är vår huvudsakliga marknad och genom detta ramavtal kommer ännu flera Stadsnät på ett enkelt sätt kunna ta del av våra tjänster och erbjudanden utan att behöva gå via en offentlig upphandling,'’ säger Johan Bergman, VD på PacketFront Solutions.

Phone: 46 70 7880 490
Email: tuuli.waern@packetfront.se

PacketFront Solutions utvecklar lösningar och tjänster för bredbandsnät där hushåll och företag ansluts via fiber eller koppar. För effektiv hantering av anslutna hushåll och företag, används provisioneringssystemet BECS så att stora mängder av tjänster och användare kan sammankopplas automatiskt. BECS kan även kopplas mot existerande affärssystem och kunddata för att uppnå en full integration mot befintliga affärsprocesser och system. Dessutom har vi utökat vår produktportfölj inom Managed Services. Alla tjänster ligger under paraplyet Citynet365 och inkluderar bland annat drift och övervakning med egen Network Operations Center (NOC). PacketFront Solutions är en del av PacketFront Holding AB. Mer information finns under www.packetfront.se

PacketFront Solutions uppskattar förtroendet från Stadsnätfabriken och SSNf att vi har blivit utvalda att utgöra en del av Stadsnätsfabriken. Svenska Stadsnät är vår huvudsakliga marknad och genom detta ramavtal kommer ännu flera Stadsnät på ett enkelt sätt kunna ta del av våra tjänster och erbjudanden utan att behöva gå via en offentlig upphandling.
Johan Bergman, VD på PacketFront Solutions