30 nya arbetstillfällen när NetOnNet öppnar Lagershop i Uppsala

NetOnNet öppnar sin nordligaste Lagershop hittills. Lagershopen är ca 4 700 kvm stor och ligger i Södra Fyrislund vid Viktoria där invigningen går av stapeln på torsdag den 25 november.

Intresset för att arbeta i Lagershopen har varit stort. Över 700 sökte de utannonserade tjänsterna och 30 nya arbetstillfällen har skapats i och med NetOnNets etablering i Uppsala.

- Detta blir vår nordligaste Lagershop hittills och vi ser fram emot att erbjuda Uppsalaborna samma låga priser i vår Lagershop som på Internet, säger Anders Halvarsson, VD NetOnNet.

NetOnNet Lagershop är ett unikt handelskoncept med försäljning direkt från lagerhyllan. Istället för en stor mängd säljpersonal finns Internetuppkopplade datorer utplacerade i Lagershopen. Där har kunden tillgång till hela sortimentet med pris och produktinformation. På vägen in i Lagershopen finns vagnar så att kunderna på egen hand kan plocka till sig sina varor.

- Hos oss gör kunderna en stor del av jobbet själva genom att hämta och bära sina köp. Självbetjäningen är ett av flera skäl till att NetOnNet kan hålla samma låga pris i en Lagershop som på Internet, säger Anders Halvarsson, VD NetOnNet.

NetOnNet har sedan tidigare elva Lagershopar belägna i Borås, Ullared, Malmö, Stockholm/Veddesta, Stockholm/Slagsta, Göteborg, Kalmar, Örebro, Linköping, Västerås och Helsingborg.

Anders Halvarsson, VD, Mobil: 0705-48 55 56, anders.halvarsson@netonnet.com

Sedan 1999 säljer NetOnNet hemelektronik från både egna och välkända varumärken direkt från lagerhyllan och på lite mindre fina adresser än våra konkurrenter. Resultatet blir lagerpriser på bland annat TV, hemmabio, digitalkameror, datorer och mycket mer, varje dag, året runt. Istället för enstaka ”reafynd” och ”prischocker” bjuder vi på upptäcktsfärd bland ständigt röda prislappar på Internet i både Sverige och Norge eller någon av våra tio Lagershopar. Vårt huvudkontor ligger i handelsstaden Borås. Vid ett besök hos oss förstår man hela innebörden i de vackraste ord vi vet ”Direkt från lagerhyllan”.