NetOnNet ger mest värde för pengarna - när kunderna får säga vad de tycker

Report this content

NetOnNet är det hemelektronikföretag som ger bäst valuta för pengarna. Det framgår i den undersökning som Tidningen Market presenterar i nr 36-37, 2009.

I undersökningen får NetOnNet bäst betyg av alla hemelektronikföretag för sina priser. - Kunden ska alltid göra en bra affär hos oss så förstaplatsen känns jättebra och välmotiverad, säger Anders Halvarsson, VD på NetOnNet. Tidningen Market redovisar nedanstående tabell i artikeln: Andelen (av dem som känner till och har en uppfattning om butikerna) som tycker att butikerna ger bra valuta för pengarna och förändring i procentenheter jämfört med för ett år sedan. 1. NetOnNet, 73%, 0 2. Media Markt, 71%, 0 3. Kjell & Company, 64%, -5 4. Elgiganten, 63%, -3 5. Dustin, 61%, 4 6. Dell, 43%, 3 7. Siba, 40%, -8 8. Teknikmagasinet, 38%, -4 9. Onoff, 35%, -9 10.Hifi-klubben, 29%, -11 Undersökningen som presenteras i Tidningen Market är hämtad från rapporten ”Sveriges 350 mest kända butiksvarumärken – styrkor och svagheter”. Rapporten baseras på undersökningar som genomförs med 1 500 personer över 15 år i GFK Sveriges riksrepresentativa internetpanel.