NetOnNet inför fri frakt!

Utmanaren på den svenska hemelektronikmarknaden NetOnNet fortsätter att förändra branschen. Man var först med att introducera Lagershopar. Nu blir man den första stora hemelektronikaktören som inför ett kostnadsfritt fraktalternativ för köp online.

För en knapp månad sedan inledde Björn Gustavsson sitt arbete som NetOnNets kundombudsman. Hans uppdrag är bland annat att lyssna till kundernas förslag om hur NetOnNet kan bli bättre. Ett av många förslag som kom in tidigt var förslaget att ta bort fraktkostnaden.

- Många kunder upplever de olika fraktkostnaderna som ett gissel. Kostnaderna varierar mellan olika butiker. Vi vill göra det lättare för våra kunder att jämföra priser på prisjämförelsesajter, säger Björn Gustavsson, kundombudsman vid NetOnNet.

Fri frakt-alternativet innebär att man får varan levererad inom 3 – 5 arbetsdagar och gäller oavsett vilken produkt eller till vilket värde man beställer varor.

För ännu snabbare leveranser erbjuder man nu fraktalternativet Express och då får kunden varorna redan nästa dag om man beställer före kl 17. Samtidigt inför man också en leveransgaranti för dem som väljer Express. Om varan inte levereras i tid bjuder man på fraktkostnaden.

Jonas Järrenfors, Marknadschef
Mobil 0709-55 97 55
jonas.jarrenfors@netonnet.com

Sedan 1999 säljer NetOnNet hemelektronik från både egna och välkända varumärken direkt från lagerhyllan och på lite mindre fina adresser än våra konkurrenter. Resultatet blir lagerpriser på bland annat TV, hemmabio, digitalkameror, datorer och mycket mer, varje dag, året runt. Istället för enstaka ”reafynd” och ”prischocker” bjuder vi på upptäcktsfärd bland ständigt röda prislappar på Internet i både Sverige och Norge eller någon av våra tolv Lagershopar. Vårt huvudkontor ligger i handelsstaden Borås. Vid ett besök hos oss förstår man hela innebörden i de vackraste ord vi vet ”Kolla alltid med oss först”.