NetOnNet inför söndagsöppet i Ullared

NetOnNet inför Söndagsöppet i Ullared NetOnNets öppning av en ny Lagershop i Ullared den 20 november lyckades mycket bra och nu följer man upp med att införa söndagsöppet med start den 19 januari. "Ullared är unikt med att inte ha söndagsöppet trots sin geografiska placering som innebär att de flesta kunder åker långt för att besöka orten. Vi vill utöka servicen så att våra kunder har möjlighet att besöka oss på sin lediga tid och inför därför söndagsöppet med start den 19 januari",säger Anders Halvarsson, VD för NetOnNet. NetOnNet hade funderingar på söndagsöppet inför starten i november, men avstod från detta under öppningsperioden för att trimma in rutiner och för att kunna genomföra ett test med att som enda butik ha öppet på annandag jul. "På annandagen var vår Lagershop det enda försäljningsstället i Ullared som var öppet och vi är mycket nöjda med kundtillströmningen. Visserligen rör det sig om en enda dag men trots kort förberedelse så var det många kunder som tog chansen att åka hit och köpa Hemelektronik. Vi är övertygade om att kunder numer förväntar sig att vi ska ha öppet på de tider de har tid att handla och genomför därför söndagsöppet fullt ut", tillägger Anders Halvarsson Ingen annan ort i Sverige erbjuder så låga priser som man gör i Ullared på i stort sett alla produkter inom detaljhandeln. Den halländska orten har cirka 3,5 miljoner besökare varje år och ligger i Falkenbergs kommun, cirka 3,5 mil från Falkenberg och cirka 4 mil från Varberg. NetOnNet's affärsidé att kunna sälja till lägre priser tack vare sin lågkostnadsidé har stärkts ytterligare genom etableringen i Ullared. "Det är ingen vanlig butik vi öppnat utan en modern form av lagerförsäljning innebärande mycket låga kostnader för att hantera försäljningen", berättar Anders Halvarsson. Ullared den 10 januari 2002 NetOnNet AB Anders Halvarsson Verkställande direktör Frågor angående detta pressmeddelande besvaras av Anders Halvarsson, VD, tel.0705-48 55 56. Pressmeddelandet finns också tillgängligt på www.netonnet.se NetOnNet (www.netonnet.se) är Europas första renodlade butik för hemelektronik på nätet. NetOnNet erbjuder TV, video, mobiltelefoner etc. från ledande märken som Sony och Philips m.fl. Varorna levereras hem till privatpersoner och företag. Bolaget startade i mars 1999 och har sitt huvudkontor i handelsstaden Borås. Verksamhet bedrivs också i Tyskland sedan september 2000. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/10/20030110BIT00340/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/10/20030110BIT00340/wkr0002.pdf