NetOnNet öppnar Lagerboutique i Stockholm City

NetOnNet fortsätter att expandera och öppnar en Lagerboutique på Kungsgatan i Stockholm City.

Hyresavtal är tecknat med det anrika bygg- och fastighetsbolaget Exclusive Real Estate, en stark aktör med högklassiga fastigheter i centrala delar av Skandinaviens större städer. - Lika bra att vi erkänner, vi har haft fel. Tydligen är det alldeles för få som är beredda på att åka lite längre för att handla hemelektronik till riktigt låga priser. Detta blir vår första, i en serie, av Lagerboutiquer som planeras att öppnas i alla större städer i Sverige, säger Anders Halvarsson, VD på NetOnNet. Satsningen från NetOnNet är unik och frångår deras tidigare handelskoncept med försäljning direkt från lagerhyllan, som innebär att kunderna gör en stor del av jobbet själva genom att hämta och bära själva. Istället kommer det nu att satsas med exklusiva lokaler och en stor säljkår som kan ”hålla kunden i handen” under hela köpet. Det stora skälet till att NetOnNet tidigare frångått detta har varit på grund av att hålla nere kostnaderna för att istället kunna pressa priserna. NetOnNet kommer att fortsätta med sitt stora sortiment och det kommer att gå att köpa samma prylar som tidigare fast till ett mycket högre pris.