NetOnNet varslar om personalneddragningar

NetOnNet AB lägger idag ett varsel om uppsägning av anställda. Varslet görs vid huvudkontoret i Borås samt i bolagets Lagershopar. Totalt kommer neddragningarna att omfatta omkring 70 heltidstjänster. Av dessa finns drygt 20 tjänster vid huvudkontoret i Borås. MBL-förhandlingar inleds under nästa vecka.

Som NetOnNet kommunicerat, bland annat i de senaste kvartalsrapporterna, är hemelektronikbranschen för närvarande inne i ett hårt marknadskrig vilket satt djupa spår i samtliga aktörers lönsamhet. NetOnNets strategi är att vara det mest kostnadseffektiva bolaget i hemelektronikbranschen. Neddragningen genomförs i syfte att behålla och stärka denna position. Medelantalet anställda under andra kvartalet 2010/2011 var 357.

Anders Halvarsson, VD, Mobil: 0705-48 55 56, anders.halvarsson@netonnet.com

Sedan 1999 säljer NetOnNet hemelektronik från både egna och välkända varumärken direkt från lagerhyllan och på lite mindre fina adresser än våra konkurrenter. Resultatet blir lagerpriser på bland annat TV, hemmabio, digitalkameror, datorer och mycket mer, varje dag, året runt. Istället för enstaka ”reafynd” och ”prischocker” bjuder vi på upptäcktsfärd bland ständigt röda prislappar på Internet i både Sverige och Norge eller någon av våra tolv Lagershopar. Vårt huvudkontor ligger i handelsstaden Borås. Vid ett besök hos oss förstår man hela innebörden i de vackraste ord vi vet ”Direkt från lagerhyllan”.