NetOnNets VD accepterar Waldirs budpliktsbud

Undertecknad Anders Halvarsson, medgrundare och koncernchef i NetOnNet, med ett innehav i bolaget om cirka 12 % har beslutat att lämna in sina aktier i Waldirs bud. Detta som en konsekvens av att en av de större ägarna i bolaget (med ett innehav om över 10 %) accepterat Waldirs bud. Waldirs sammanlagda innehav kommer därefter att överstiga 50 %. Med hänsyn till övriga aktieägares intressen har Anders Halvarsson valt att omedelbart tillkännage sitt beslut så att alla aktieägare får möjlighet att ta ställning till budet utifrån denna nya information.

-          ”Med de nya förutsättningar som uppstod i och med avsaknaden av alternativ till Waldirs bud och den större aktieägarens accept var även jag nödsakad att acceptera budet. Mitt beslut fattades bland annat på grund av finansieringen av mitt ägande i NetOnNet. Detta betyder dock inte att jag anser det erbjudna priset motsvarar NetOnNets värde.”

Borås 2011-02-23

Anders Halvarsson

För ytterligare information angående detta pressmeddelande, vänligen kontakta Anders Halvarsson, 0705-485556.

Taggar: