• NetOnNet/

Pressmeddelande 2010-10-14 NetOnNet skapar 30 nya arbetstillfällen med ny Lagershop i Helsingborg

NetOnNet öppnar sin andra Lagershop i Skåne. Nästa torsdag, den 21 oktober, blir det invigning av den 4 600 kvm stora Lagershopen som ligger på Väla Södra, vid den norra infarten till Helsingborg, intill E4:an.

Intresset att arbeta i Lagershopen i Helsingborg har varit stort med nära 700 sökande och NetOnNets etablering har skapat 30 nya arbetstillfällen.

- Det är väldigt roligt att intresset varit så stort och att så många vill arbeta hos oss, säger Anders Halvarsson, VD på NetOnNet. Nu ser vi fram emot att kunna erbjuda Helsingborgarna samma låga priser i vår Lagershop som på Internet.

NetOnNet Lagershop är ett unikt handelskoncept med försäljning direkt från lagerhyllan. Istället för en stor mängd säljpersonal finns Internetuppkopplade datorer utplacerade i Lagershopen och där finns tillgång till hela sortimentet med pris och produktinformation. På vägen in i Lagershopen finns vagnar så att kunderna på egen hand kan plocka till sig sina varor.

- Hos oss gör kunderna en stor del av jobbet själva genom att hämta och bära sina varor. Självbetjäningen är ett av skälen till att NetOnNet kan hålla samma låga pris i en Lagershop som på Internet, säger Anders Halvarsson, VD NetOnNet.

NetOnNet har sedan tidigare tio Lagershopar belägna i Borås, Ullared, Malmö, Stockholm/Veddesta, Stockholm/Slagsta, Göteborg, Kalmar, Örebro, Linköping och Västerås.

Anders Halvarsson, VD, Mobil: 0705-48 55 56, anders.halvarsson@netonnet.com

Sedan 1999 säljer NetOnNet hemelektronik från både egna och välkända varumärken direkt från lagerhyllan och på lite mindre fina adresser än våra konkurrenter. Resultatet blir lagerpriser på bland annat TV, hemmabio, digitalkameror, datorer och mycket mer, varje dag, året runt. Istället för enstaka ”reafynd” och ”prischocker” bjuder vi på upptäcktsfärd bland ständigt röda prislappar på Internet i både Sverige och Norge eller någon av våra tio Lagershopar. Vårt huvudkontor ligger i handelsstaden Borås. Vid ett besök hos oss förstår man hela innebörden i de vackraste ord vi vet ”Direkt från lagerhyllan”.