Pressmeddelande 2010-10-21 Lådjakt skapade trängsel hos NetOnNet i Helsingborg

Report this content

Kl 07:00 på torsdagsmorgonen slog NetOnNet upp portarna till sin elfte Lagershop, den här gången i Helsingborg. Inför öppningen har Helsingborgarna letat efter gömda lådor i centrum med chans att vinna fina priser. Den Stora Lådjakten har hjälpt till att skapa den succé som öppningen blev med långa köer i gryningen.

Premiären för NetOnNets nya Lagershop i Helsingborg har föregåtts av Den Stora Lådjakten. 100 lådor med fina produkter ligger gömda i de centrala delarna av Helsingborg. Alla som hittar en låda kan besöka Lagershopen under premiärhelgen för att kvittera ut sina priser.

– Trots att vi har valt att öppna Lagershopen vid Väla Södra, ett område utanför de traditionella handelsområdena med köpcentrum, så hittar kunderna hit. Genom att ha självbetjäning och sämre lägen med låga kostnader kan vi ha lägre priser än våra konkurrenter. Vi är både glada och stolta att vi än en gång lyckats skapa en riktig succépremiär, säger Anders Halvarsson, VD på NetOnNet.

Premiärbesökarna var mycket positiva till den nya Lagershopen med lägre priser och imponerades av det breda sortimentet. Lagershopen i Helsingborg är på 4 600 kvm och ligger utmed E4 vid Väla Södra. Under premiärdagarna bjuds det bl.a. på gratis korv, kaffe, dricka, ansiktsmålning för alla barn och mängder av premiärerbjudanden.

NetOnNets Lagershopskoncept skiljer sig från traditionella butiker inom hemelektronikbranschen. Kunderna söker upp produkterna via datorstationer i Lagershopen och hämtar dem sedan själva direkt från lagerhyllorna. Självbetjäningen är en av anledningarna till att NetOnNet kan hålla samma låga pris i Lagershopen som på Internet.

NetOnNet har sedan tidigare tio Lagershopar belägna i Borås, Ullared, Malmö, Stockholm/Veddesta, Stockholm/Slagsta, Göteborg, Kalmar, Örebro, Linköping och Västerås.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anders Halvarsson, VD, Mobil: 0705-48 55 56, anders.halvarsson@netonnet.com

NetOnNet – Prispressaren på hemelektronik
Sedan 1999 säljer NetOnNet hemelektronik från både egna och välkända varumärken direkt från lagerhyllan och på lite mindre fina adresser än våra konkurrenter. Resultatet blir lagerpriser på bland annat TV, hemmabio, digitalkameror, datorer och mycket mer, varje dag, året runt. Istället för enstaka ”reafynd” och ”prischocker” bjuder vi på upptäcktsfärd bland ständigt röda prislappar på Internet i både Sverige och Norge eller någon av våra tio Lagershopar. Vårt huvudkontor ligger i handelsstaden Borås. Vid ett besök hos oss förstår man hela innebörden i de vackraste ord vi vet ”Direkt från lagerhyllan”.

Taggar: