Snart kan man Lagershoppa i Örebro

På fredag 28 november öppnar NetOnNet en ny Lagershop i Bista. Boende i och runt om Örebro kommer nu att kunna köpa hemelektronik till samma låga priser som erbjuds över Internet.

Efter framgångsrika etableringar av nya Lagershopar i både storstadsregionerna och mellanstora städer har nu turen kommit till Örebro. Den 28 november slår NetOnNet upp portarna till sin åttonde Lagershop. Lokalen är placerad utmed E18/E20 belägen bakom det gamla skomaskinstornet i Bista. Lagershopens storlek är på 4 400 kvm för att kunna få plats med det stora sortiment som kommer att erbjudas. Detta kan jämföras med att stormarknader inom hemelektronik normalt har butiksytor på ca 1 200 – 1 500 kvm.

NetOnNets koncept med Lagershopar skiljer sig från traditionella hemelektronikbutiker genom att kunderna själva plockar varorna direkt från lagerhyllorna. Via utplacerade datorstationer med NetOnNets Internetshop kommer kunderna åt hela sortimentet med pris- och produktinformation. På detta kostnadseffektiva sätt kan NetOnNet erbjuda samma pris som på Internet även i Lagershoparna.

– Att lagershoppa innebär helt enkelt att kunderna gör en stor del av jobbet själva. Detta tillsammans med lokaler i lite sämre lägen bidrar till låga kostnader för driften tillsammans med mycket låga kostnader för bl.a. lokaler, säger Anders Halvarsson, vd på NetOnNet.

Anders Halvarsson, VD, Mobil 0705-48 55 56