Snart kan man Lagershoppa i Slagsta

Report this content

På torsdag 23 oktober öppnar NetOnNet en ny Lagershop i Slagsta söder om Kungens Kurva. Etableringen är den andra i Stockholmsregionen där en Lagershop öppnades i Veddesta-Barkarby 2006. Boende i södra Stor-Stockholm kommer nu att kunna köpa hemelektronik till samma låga priser som erbjuds över Internet och övriga Lagershopar.

Efter framgångsrika etableringar av nya Lagershopar i både storstadsregionerna och mellanstora städer har nu turen kommit till södra Stockholmsregionen. Den 23 oktober slår NetOnNet upp portarna till sin sjunde Lagershop, belägen i Slagsta. Lokalen är placerad vid Slagsta Gate utmed E4/E20 ca 5 km söder om Kungens Kurva. Lagershopens storlek är på 4.500 kvm för att kunna få plats med det stora sortiment som kommer att erbjudas. Detta kan jämföras med att stormarknader inom hemelektronik normalt har butiksytor på ca 1.200 – 1.500 kvm.

NetOnNets koncept med Lagershopping skiljer sig från traditionella hemelektronikbutiker genom att kunderna själva plockar varorna direkt från lagerhyllorna. Via utplacerade datorstationer med NetOnNets Internetshop kommer kunderna åt hela sortimentet med pris- och produktinformation. På detta kostnadseffektiva sätt kan NetOnNet erbjuda samma pris som på Internet även i Lagershoparna.

– Att lagershoppa innebär helt enkelt att kunderna gör en stor del av jobbet själva. Det bidrar till låga kostnader för driften tillsammans med mycket låga kostnader för bl.a. lokaler, säger Anders Halvarsson, vd på NetOnNet.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anders Halvarsson, VD, Mobil 0705-48 55 56