Succé när NetOnNet öppnade Lagershop i Göteborg

När NetOnNet kl 9.00 idag slog upp portarna till sin nya Lagershop i Göteborg var kön redan lång utanför lokalen. Många ville vara tidigt på plats för att vara säkra på att kunna göra de bästa fynden.

– Göteborg är en mycket viktig marknad för oss och det är jättekul att se att så många göteborgare kommit hit till vår Lagershop redan nu på morgonen för att vara med på invigningen. Processen med att få alla tillstånd på plats inför öppningen av vår Lagershop här i Göteborg drog ut en del på tiden och därför känns det extra skönt att vi äntligen är igång nu, säger en glad och nöjd Anders Halvarsson, VD för NetOnNet.

Trots den stora mängden intresserade besökare fungerade kundflödet i butiken bra. Detta mycket tack vare den väl tilltagna lokalen som med sina 4000 kvm utan problem rymmer såväl varor som kunder. De nyfikna kunderna kunde utan att behöva trängas gå runt och bekanta sig med NetOnNets utbud av hemelektronik, hushållsprodukter och massor av andra prylar.

NetOnNets koncept med Lagershop skiljer sig från traditionella butiker inom hemelektronikbranschen genom betydligt lägre priser, mycket bredare sortiment och en högre grad av självservice. Kunderna söker upp produkterna via datorstationer och hämtar dem sedan själva direkt från lagerhyllorna. – Vi har bara fått positiva reaktioner på detta från kunderna, säger Anders Halvarsson. De allra flesta tycker att det är toppen att kunna få ett lägre pris på varorna genom att man får göra lite mer själv.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anders Halvarsson, VD, Mobil 0705-48 55 56