Succé när NetOnNet öppnade Lagershop i Malmö

Redan långt innan portarna slogs upp till NetOnNets Lagershop i Malmö kl 9.00 på morgonen idag var det kö utanför lokalen. Många ville vara tidigt på plats för att vara säkra på att kunna göra de bästa fynden och valde därför att trotsa kylan under den tidiga morgonen.

- Vi visste sedan tidigare att intresset för NetOnNet i Malmö är stort eftersom vi genom åren haft många kunder från regionen i vår Internetshop. Att intresset skulle vara riktigt så här stort har vi däremot knappt vågat drömma om, säger en glad och nöjd Anders Halvarsson, VD för NetOnNet.

Trots den stora mängden intresserade besökare fungerade kundflödet i butiken bra. Detta mycket tack vare att lokalen är Sveriges största shop för hemelektronik med sina 4800 kvm. De nyfikna kunderna kunde utan att behöva trängas gå runt och bekanta sig med NetOnNets utbud av hemelektronik och hushållsprodukter.

NetOnNets koncept med Lagershopar skiljer sig från traditionella butiker inom hemelektronikbranschen genom en högre grad av självservice. Kunderna söker upp produkterna via datorstationer och hämtar dem sedan själva direkt från lagerhyllorna. – Vi har bara fått mycket positiva reaktioner på detta från Malmökunderna, säger Anders Halvarsson. De allra flesta tycker att det är toppen att kunna få ett lägre pris på varorna genom att man får göra lite mer själv.

Anders Halvarsson, VD, Mobil 0705-48 55 56