Pressinbjudan: Godkänt bygglov för utbyggnad av NetPort Science Park

Report this content

Under gårdagens sammanträde beslutade byggnadsnämnden att godkänna bygglovet för etapp 5 och 6 på Östra piren i Karlshamn. NetPort Science Park bjuder in till presskonferens för att presentera planerna för utbyggnaden.

Plats: Zambesi, NetPort Science Park

Tid: Fredag 5 september kl 13:00

Kontakt:

Samuel Henningsson

E-post: samuel.henningsson@netport.se

Karlshamnsfastigheter AB är ett av Karlshamns kommuns verktyg i näringslivsutveckling. Karlshamnsfastigheter AB har en affärsidé som innebär att bolaget ska erbjuda anpassningsbara lokaler, vilket skapar förutsättningar för tillväxt.

NetPort Science Park är en samverkansorganisation som tillsammans med Karlshamns kommun, Blekinge Tekniska Högskola och näringslivet skapar hållbar ekonomisk tillväxt och samhällelig utveckling. NetPort Science Park initierar och deltar i forskningsprojekt med lokala, nationella och internationella partners inom fokusområdena Digitala medier, Intelligent logistik/ITS och Energi. NetPort Science Park är en stimulerande och utvecklande miljö för utvecklingsföretag i tillväxt, och en mötesplats för människor, men även för idéer, kunskap och kreativitet. Läs mer på www.netport.se