Projektet ReDA bjuder in allmänheten!

Report this content

ReDA står för Regional Digital Agenda och omfattar arbetet med att ta fram mål och ambitionsnivåer för de olika områdena i enlighet med "It i människans tjänst- en digital agenda för Sverige". ReDA är i full gång med att genomföra en regional digital agenda i Blekinge med siktet inställt på att bli bäst i Sverige att utnyttja digitaliseringen möjligheter. - Vi ska skapa ett attraktivt eSamhälle i Blekinge 2020, säger Cissi Dahl projektledare för ReDA.

ReDA består av åtta olika arbetsgrupper som vardera är experter inom områden som: Digitalt innanförskap, eTjänster, eHälsa, Skola, Kultur, Infrastruktur, ITS samt en tvärgående referensgrupp som löpande bevakar ämnen som jämställdhet, frihet på nätet, mångfald it för global utveckling mm. Gruppernas uppgift är att sätta vision, mål och ambitionsnivå inom sitt område för tidsperioden 2020.

Den 13 februari hölls KICK-OFF för ReDA-projektet, arbetet startade och regionala politiker signerade avsiktsförklaringen. Nu den 16 oktober 2013 är så dags för KICK-OUT då arbetsgrupperna kommer att visualisera tankar och idéer på hur vi ska skapa ett attraktivt eSamhälle i Blekinge och hur vi blir bäst i Sverige på att utnyttja digitaliseringens möjligheter.

Här hittar du inbjudan och länken till anmälan.

Företag, organisationer och privatpersoner kan bli signatärer av avsiktsförklaringen för den regionala digitala agendan, säger Cissi och förklarar innebörden med att vara signatär.

- Det handlar om att flera aktörer ska samverka, bidra och påverka det digitaliseringsarbete som driver ReDA-arbetet, en samverkan som är en viktig ledstjärna inom projektet. Som signatär förväntas du beskriva vad just ni i er organisation/företag eller du som privatperson kan göra för att Blekinge ska bli bäst i Sverige på a

Cissi Dahl, Projektledare ReDA

Mail: cissi.dahl@netport.se