Herrljunga får en ny närbutik

Nettos satsning mot att bli Sveriges nya närbutik fortsätter. På torsdag den 27 september öppnar Netto en ny butik i Herrljunga. Butiken, som är placerad på Horsbygatan 16, blir den första i  Herrljunga och den hundrafemtioandra totalt i Sverige. Hos Netto möts kunderna av extra låga priser på utvalda matvaror och specialvaror.

- Vi är väldigt glada över en etablering i Herrljunga som innebär att de som bor i området kan sänka sina matkostnader. Vi satsar på att ha Sveriges lägsta priser och invånarna i Herrljunga med omnejd kommer att upptäcka att man alltid handlar billigt på Netto, säger Carsten Hansen, VD för Netto i Sverige.

Netto firar i år tioårsjubileum i Sverige. Målet är att vara billigast på alla orter där butiker etableras. Hos Netto hittar kunderna både svenska märkesledare och egna kvalitetsvaror till marknadens bästa priser. Netto har under åren pressat ner priserna i Sverige.

- Prismedvetna kunder har tidigare behövt åka till en stormarknad utanför staden för att handla billigt. Vi ändrar på detta genom att erbjuda de lägsta priserna där kunderna bor eller arbetar. Vi vill bli Sveriges nya närbutik, känd för låga priser och trevlig personal, säger Carsten Hansen.

Nettos koncept med låg prissättning har visat sig framgångsrikt på de platser där Netto etablerat sig. Skillnaden mellan Netto och andra kedjor är, förutom det fasta låga priset, att Netto finns i bostadsområden och att det fasta sortimentet varje vecka ”toppas” med nya spännande klipperbjudanden på både matvaror och specialvaror.

I butiken arbetar ca.10 personer, inklusive deltidspersonal.

Netto startade sin verksamhet i Sverige i maj 2002 genom etableringen i Trelleborg, bolagets första butik i Sverige.

För ytterligare information, kontakta gärna:

Carsten Hansen, VD för Netto i Sverige, 076-72 06 241, 0346-69 60 00 el. ch@netto.se