Netto tar grytsuccé till Sverige

Nu tar Netto en unik och succéartad grytkampanj till Sverige. Kampanjen drar igång i december och Nettos kunder kan ta del av 70-79 % rabatt på exklusiva grytor och stekpannor från Silit.

Netto Marknad Sverige AB vill nu premiera sina kunder genom en exklusiv grytkampanj i alla 151 butiker i landet. En liknande kampanj har tidigare genomförts i Danmark med över 1,3 miljoner sålda grytor. Med start den 10 december ges kunderna möjlighet att samla klistermärken som sedan används för att handla exklusiva kokkärl till en rabatt på 70-79 %. För varje 50-kronorsbelopp får kunden ett klistermärke och efter 25 märken har kunden samlat ihop till rabatten. Handlar man förslagsvis för 250 kronor får man alltså fem märken med sig hem.

– Med den här grytkampanjen vill vi belöna våra lojala kunder. De som handlar i butiken var och varannan vecka och som vet att man alltid handlar billigt på Netto. Vi är otroligt tacksamma för alla våra kunder och nu är det dags för oss att visa dem lite extra uppskattning, menar Carsten Hansen, vd för Netto i Sverige.

Kokkärlen som nu tas in i Nettos sortiment är av det högkvalitativa märket Silit. Varumärket har funnits på marknaden i nästan 100 år och är storsäljare i länder som exempelvis Tyskland. Grytorna och kokkärlen går också att köpa till ordinariepris i Nettos alla butiker.

– Det känns väldigt bra att kunna erbjuda våra kunder snygga och kvalitativa grytor i butiken och för våra lojala kunder blir priset dessutom otroligt lågt. Vi hoppas att grytorna kommer bli ett uppskattat inslag i butiksmixen, avslutar Carsten Hansen, vd för Netto i Sverige.

Kampanjen pågår till 28 april 2013.

För ytterligare information, kontakta gärna:

Carsten Hansen, vd för Netto i Sverige, 0346-69 60 00, ch@netto.se