Netto tillbaka i Stockholm

Sedan ägarförändringen 2007 när Nettos tidigare butiker i Mälardalen lämnades över, har Netto fortsatt sin expansion i södra Sverige men är nu tillbaka med den första butiken i Stockholm. Den 14 mars öppnar Netto på Hägerstensvägen 166, i Aspudden. Butiken blir den hundrafemtionde totalt i Sverige.

- Vi är väldigt glada över att vara tillbaka i Stockholm . Placeringen är helt enligt konceptet, en bostadsnära butik som satsar på att ha marknadens lägsta livsmedelspriser. Invånarna i Aspudden med omnejd kommer att upptäcka att man alltid handlar billigt på Netto, säger Carsten Hansen, VD för Netto i Sverige.

Hos Netto hittar kunderna både svenska märkesledare och egna kvalitetsvaror till marknadens bästa priser. Netto har under åren pressat ner priserna i Sverige och med fortsatt fokus på etablering i Stockholm kommer det att öka ytterligare.

- Prismedvetna kunder har tidigare behövt åka till en stormarknad utanför staden för att handla billigt. Vi ändrar på detta genom att erbjuda de lägsta priserna där kunderna bor eller arbetar. Vi vill bli Sveriges nya närbutik, känd för låga priser och trevlig personal, säger Carsten Hansen.

En annan del i Nettos koncept är att, som första livsmedelskedja i Sverige, sluta med mängdrabatter och idén är istället att erbjuda Sveriges lägsta styckpriser. I Sverige uppstår varje år ett matavfall på ungefär en miljon ton och det är hushållen som står för merparten av matsvinnet. Mängdrabatterna "ta 3 betala för 2" bär en del av skulden, och därför slutar Netto med dem.

Skillnaden mellan Netto och andra kedjor är, förutom de låga priserna, att Netto finns i bostadsområden och att det fasta sortimentet varje vecka "toppas" med nya spännande klipperbjudanden på både matvaror och specialvaror.

För ytterligare information, kontakta gärna: Carsten Hansen, VD för Netto i Sverige, 0346-69 60 00 el. ch@netto.se