Netwise danska dotterbolag får telefoniorder från Carlsberg

Carlsberg, ett av världens största bryggerier har beslutat att övergå till IP-telefoni. De har valt att installera hänvisningssystemet Netwise CMG och ordern omfattar ca 6.000 användare i Danmark och har ett värde på ca 1 MSEK. En av Danmarks ledande systemintegratörer kommer att implementera den totala IP-telefonilösningen.

Carlsbergs nuvarande IT-infrastruktur omfattar 800 servrar fördelade på fem datacentraler, som dagligen servar 12.000 slutanvändare på 200 orter runt om i Europa. Netwise telefonilösning omfattar i första fasen enbart Danmark, men kan på sikt utvidgas till att omfatta alla Carlsbergs dotterbolag. Med Netwise programsvit ”Netwise CMG Premium”, kommer Carlsberg att kunna förbättra sin telefoniservice. Exempelvis så kommer växeltelefonisterna att omedelbart kunna se om en medarbetare är tillgänglig, bl.a. tack vare integrationen med kalenderfunktionen i Microsoft Outlook. - Carlsberg får ett modernt hänvisningssytem som effektiviserar både den interna och externa kommunikationen. Vi på Netwise är stolta över att vara en viktig del i Carlsbergs nya telfonilösning, säger Bjarne Henriksen, VD för Netwise A/S i Danmark. För mer information, kontakta: