Netwise får betydelsefull order från Regus Group, USA

Netwise har fått en betydelsefull order från det multinationella företaget Regus Group. Ordern omfattar i fas ett Netwise telefonistödssystem CMG, och ger Regus företagskunder i USA en ökad servicegrad i sin telefonianvändning. Ordern är i fas ett värd ca 2,4 MSEK och omfattar 275 kontorscenter i USA.

Regus Group erbjuder kontor, mötesrum, virtuella kontor och telefonitjänster på 750 kontorscenter i 60 länder. Regus Group har behov att kunna erbjuda sina företagskunder en förstklassig telefoniservicetjänst och har valt att under fas 1 installera Netwise telefonistödssystem CMG för alla kontorscenter i USA. För att kunna erbjuda en redundant lösning har IBM, som är systemintegratör, byggt upp två datacenter i Atlanta och utanför New York, där Netwise CMG kommer att implementeras på PC-servrar. Denna hostade lösning bygger på Cisco Systems IP-växlar, CallManager. Netwise CMG kan användas tillsammans med världens ledande växlar från bl.a Alcatel, Avaya, Cisco Systems, Ericsson, Nortel, Philips och Siemens. – Denna order är i många aspekter mycket betydelsefull, säger Bjarne Henriksen, President Netwise Systems Inc. – Det är förstås ett viktigt genombrott på den amerikanska marknaden som nu börjar få upp ögonen för de applikationer vi erbjuder. Dessutom sammanfaller den med öppnandet av vårt nya kontor i San Jose i Kalifornien, vilket förstås är extra roligt, fortsätter Bjarne. För mer information kontakta: Bjarne Henriksen, President, Netwise Systems Inc. 800 West El Camino Suit 180 Mountain View CA 94040 USA Tel: +1 650 903 2258 E-mail: Bjarne.henriksen@netwisecorp.com Pär Sundkvist, Director, Business Development Tel: +46 8 633 74 36 E-mail: par.sundkvist@netwise.se Om Regus Regusgruppen är idag världens största leverantör av outsourcade arbetsplatser för företag i alla storlekar. Företaget har ett nätverk av 750 företagscenter i många av de mest prestigefyllda kontorsbyggnaderna i 60 olika länder världen över. Regusgruppen är världens största fristående leverantör av videokonferensinrättningar och är ledande inom uthyrning av mötesrum och förstklassiga kontorsmiljöer. Läs mer på www.regus.se