Netwise får viktig order i Tyskland

Netwise tyska dotterbolag har fått en order från ett telefonitjänsteföretag. Ordern omfattar applikationssviten Snapware, som ger företagskunder en avancerad telefonilösning för ökad effektivitet och höjd servicegrad. Ordervärdet är initialt på 1,1 miljoner kronor.

Netwise AG kommer att leverera applikationssviten Snapware till 1.400 anknytningar. Lösningen integreras med SAPs affärssystem R/3 och kommer att installeras i en blandad växelmiljö (s.k.hybrid lösning). Snapware bygger broar mellan telefoni- och kontorsapplikationer genom att integrera röst- och data applikationer. De omfattande funktionerna för team-samarbete förenklar och förbättrar arbetsflöden inom och mellan olika avdelningar och grupperingar. Med Snapware kan du styra din och dina medarbetares telefoner direkt från din PC, vilket bidrar till ökad service internt och till kunder och partners. Den höga graden av integration med existerande applikationer, som t.ex. affärssystem, Microsoft Exchange/Outlook, Lotus Notes, Novell Groupwise och andra databaser ökar även utnyttjandegraden av lösningen. - Med denna order bevisar vi igen att vi är en av marknadens ledande leverantörer av avancerade affärslösningar i blandade växelmiljöer, säger Bernd Klingel, CEO Netwise AG i Tyskland. Netwise AG är ett 100 % ägt dotterbolag till Netwise AB med huvudkontor I Kista. För mer information, kontakta: