TeliaSonera i Finland tecknar samarbetsavtal med Netwise

Report this content

TeliaSonera i Finland har valt Netwise som partner för att erbjuda en ny lösning som ger företag en säker migreringsväg till en trådlös telefoni. Den nya lösningen stöds av alla stora växelplattformar och möjliggör en kombination av ett företags mobila- och IP-baserade rösthantering. Samarbetet förbättrar TeliaSoneras möjligheter att tillhandahålla integrerad och tjänstebaserade kommunikationslösningar för Nordiska företag och organisationer.

Med detta samarbete kan TeliaSonera erbjuda sina kunder VoIP (Voice over IP) tjänster och marknadens mest flexibla och avancerade hänvisningsservice. Lösningen är integrerad i Sonera´s mobila nätverk, vilket möjliggör en kombination av ett företags mobila- och IP-baserade röstkommunikation. Kunderna kan få en anpassad lösning, t.e.x. vertyg för en telefonist på lokalt språk, integration med elektroniska kalendrar, röstbrevlåda och olika röststyrda tjänster. Den nya lösningen ger också fler möjligheter för vanliga kontorsanvändare att själva administrera sin nåbarhet, utan att behöva ta hjälp av en telefonist. Man kan på så sätt frilägga tid hos telefonisten och möjliggöra en förbättrad service till kunder- och partners. ”Vi är mycket glada för detta samarbetsavtal då vi har sett att många företag har ett behov av att kombinera en traditionell växellösning med IP-baserade och mobila lösningar. För stora företag ger detta möjligheter till en kontrollerad utveckling mot mobila IP-baserade lösningar”, säger Anders Wahlström, CEO, Netwise. TeliaSonera i Finland och Netwise har även tecknat ett samarbetsavtal som täcker både Norden och de Baltiska länderna. Avtalet möjliggör för TeliaSonera att tillhandahålla integrerade kommunikationstjänster till företag i dessa länder. Netwise är idag den marknadsledande applikationsleverantören inom detta område i Norden och har idag över en miljon dagliga användare av sina programvaror. ”Med hjälp av Netwise programvaror kan vi idag koppla ihop växlar från olika leverantörer och ge våra Nordiska kunder möjligheter att från en geografisk plats sköta sina växeltjänster”, säger Esa Korvenmaa, acting President of TeliaSonera Finland.