WM-Data lägger order på telefoniapplikationer från Netwise

WM-Data, ett av Nordens ledande IT-företag har lagt en order på Netwise applikationssvit, CMG Business. Totalt omfattar lösningen i fas ett ca 6.000 anknytningar. Ordervärdet är ca 1 miljon kronor.

Med CMG Business kommer WM-Data att kunna öka sin servicegrad via telefon till kunder, partners och till sin egen personal, genom att de får en gemensam telefoni infrastruktur i Sverige. Planer finns att framöver integrera lösningen i WM-Datas hela organisation. Applikationssviten Netwise CMG Business innehåller hänvisningssystem (CMG), talad hänvisning/röstbrevlåda (IVR/CMG Voice) och automatisk telefonist (Auto Attendant). Systemintegratör är TeliaSonera och systemet kommer att installeras på en Nortel Communaction server som kommer att hantera IP telefoni och de mobila anknytningarna. - WM-Data får en heltäckande hänvisningslösning som kommer att effektivisera både extern och intern kommunikation. Vi på Netwise är stolta över att få leverera hela lösningen via vår samarbetspartner TeliaSonera, säger Annikki Schaeferdiek, CEO, Netwise.