• Nevermynd.se/

Sveriges främsta expert på Ledarskap släpper ny bok: Drömledarskapet - Morgondagens viktigaste framgångsfaktorer.

Report this content

Vi har precis lämnat årtiondet som inneburit störst förändring någonsin. Förändringarna har fört med sig omställningar i människors behov och som ledare behöver vi fråga oss själva vad det innebär för vårt ledarskap? Vilka nya krav ställs på oss som morgondagens chefer?

I Davos avslutades nyligen ’World Economic Forum 2020’. Världens mäktigaste samling för den globala ekonomiska situationen, och överallt talas det om en ny typ av ledarskap; ett känslosammare och mer empatiskt ledarskap, där chefer på riktigt bryr sig om människor – och förstår dagens sociala frågor lika väl som de ekonomiska.

Svante Randlerts bok Drömledarskapet utmanar dagens ledare och ledsagar dem in i morgondagen. De förutsättningar som tagit dig dit du är idag, kommer inte att ta dig dit du vill imorgon. Vår tid av ständig förändring innebär att du behöver anpassa dig och ditt ledarskap. Du måste inse att det inte handlar om vem du är eller vad du redan vet. Det handlar om vad du gör – varje dag.

Drömledarskapet är en praktisk handbok om vad du som ledare behöver göra samt inte göra idag, för att du och dina medarbetare ska prestera bättre tillsammans imorgon.

CITAT OM BOKEN DRÖMLEDARSKAPET:

Anna Wikland – Sverigechef Google:
”Vi lever i en tid där ett gott ledarskap är viktigare än någonsin. I den här boken får du både inspiration och konkreta tips på hur du kan utvecklas till att bli en riktigt bra ledare, som är relevant idag såväl som i framtiden.”

Lisa Gunnarsson – Nordenchef LinkedIn:
”I den här boken berör Svante några av vår tids viktigaste ämnen som etik, hållbarhet och mångfald. Denna bok sätter fingret på nutiden och framtiden, samtidigt som den är lättläst med mycket bra tips för att praktiskt driva morgondagens ledarskap.”

ÅR AV RESEARCH BAKOM BOKEN:

Inför skrivandet har Svante och hans team av fem personer genomfört ett omfattande researcharbete inom en rad ledarskapsområden. Man har studerat ledarskapshistoria 2 000 år tillbaka i tiden, från kinesisk krigskonst, till nutida nobelprisvinnande psykologi och modern behovsteori, samt det senaste inom idrottspsykologi.

Man har även genomfört djupintervjuer med en rad höga ledare inom näringsliv, idrott och det militära, allt för att ge läsaren så matnyttig och intressant information som möjligt.

OM FÖRFATTAREN Svante Randlert:

BAKGRUND:
Svante har genom åren hjälpt hundratals organisationer och tusentals chefer att bli kundernas och medarbetarnas förstahandsval. Svante arbetade på Academic Works mellan åren 2009 - 2018 då företaget genomgick ofantlig tillväxt. På 20 år gick bolaget från 0 till 4 Miljarder i omsättning - samtidigt som de hade Nöjdast Kunder 8 år i rad - och blev framröstat till Sveriges Bästa Arbetsgivare inom servicesektorn de 3 senaste åren. Svante arbetade under dessa år som deras Business & People Advisor.

FÖRELÄSARE:
Svante är en av nordens mest anlitade föreläsare med över 170 föredrag per år med innehåll som hjälper lyssnare att attrahera, engagera och utveckla rätt medarbetare till rätt plats.
Svante Randlert har fått bäst betyg av alla föreläsare på världens största Employer Branding event: World Employer Branding Day (Budapest), samt Employer Branding Summit (Amsterdam), Future of Work (Ljubljana), Rekryteringsdagarna (Oslo) samt på Leadership Day i Stockholm.
Han är den enda i landet av mer än 1000 föreläsare, lyckats få maxbetyget 5.0 vid 3 olika tillfällen av hela publiken hos Sveriges största Chefsnätverk, Close.
2018 var han nominerad som Årets Talare i Sverige, i kategorin ’genombrott’.

PODCAST:
Hösten 2018 lanserade Svante podden Chefssnack, där landets vassaste beslutsfattare är med som gäster. Säsong 1 hamnade på topp-5 listan över näringslivspoddar på Itunes och har gästats utav t.ex. Jan Eliasson, Anders Borg - F.d. Finansminister, Anders Thornberg - Rikspolischef, Caroline Farberger - ICA Försäkring, och Petter Stordalen.
Poddens webbplats:

FÖRFATTARSKAP:
Drömledarskapet är Svante Randlert’s andra bok i genren, en uppföljare på Drömarbetsgivaren som fokuserade på hur du bygger den bästa företagsorganisationen.
Hösten 2017 släppte Svante boken Drömarbetsgivaren och under sitt första år hann boken tryckas i tre upplagor. Under hösten 2018 släpptes den engelska översättningen The Dream Employer, vilken har sålts till organisationer i över 10 länder. Bok nr 2; Drömledarskapet, släpps den 6e mars 2020 (på författarens 40-års dag).

WEBBPLATS:
www.svanterandlert.se

VAD - NÄR - HUR:

Drömledarskapet släpps den 6e mars 2020 (på författarens 40-års dag).
Förlag: Great Results Insight AB.
Pris: ca 300 sek.
Länk till boken:

KONTAKT:

För frågor eller ytterligare information kontakta Patrik Slettman på ps@nevermynd.se eller 072-942-9734. Svante Randlert finns till gänglig för intervju, via telefon eller email.