NANO:s dotterbolag fortsätter sitt omstruktureringsarbete

Stockholm 2021-11-19

NANO:s dotterbolag W & IT Solutions Group AB (W&IT) fortsätter sitt omstruktureingsarbete. Målet är att under 2022 - 2023 bli ett renodlat IT-/mjukvara-bolag. Som del i omstrukturerings-arbetet beslutades idag på en extrastämma i W&IT att bolaget avyttrar Precisionstål i Stockholm AB till NanoCap Group AB, köpeskilling 2 150 000 kr. NANO kommer därmed äga 100 % av aktierna i Precisionstål vilket är i linje med NANO:s långsiktiga mål att skapa kassaflödes drivande dotterbolag. Nu påbörjas en intensiv period för att skapa tillväxt och lönsamhet i Precisionstål enligt NANO:s tidigare kommunicerade plan för dotterbolag.

För mer information, kontakta bolaget på:
ir(at)nanocapgroup.com
www.nanocapgroup.com

NanoCap Group (publ)
NANO har som affärsidé att investera i bolag, såväl noterade som onoterade, samt utveckla och lansera egna affärsidéer. Såväl investeringar som utveckling av egna affärsidéer sker inom ett brett spektrum. Vid investeringar har bolaget som strategi att investera genom nybildade dotterbolag och betala med både kontanter och nyemitterade aktier i respektive dotterbolag. Målet är att de bolag NANO investerar i ska noteras inom en snar framtid. NANO har som strategi att vara aktiva ägare avseende affärs- och strategiutveckling.