NEVI slutför försäljningen av HUBSO

Stockholm 2020-04-15

I relation till tidigare kommunicerat 2020-03-13 har New Equity Venture International AB (“NEVI”) idag slutförtfört försäljningen av sitt innehav i HUBSO AB (“HUBSO”) till Orgo Tech AB (publ) (“Orgo”).
Efter genomförd transaktion där NEVI valt att återinvestera köpeskillingen i Orgo äger NEVI 35 502 855 st aktier, vilket motsvarar 41,77 % av kapital och röster i Orgo.
NEVI förväntar sig att den nya gruppen ska omsätta ca 50-70 MSEK närmaste tolvmånadersperiod.

Om HUBSO:

HUBSO grundades 2017 med första verksamhetsår 2018 och agerar på den nordiska marknaden. Bolaget har utvecklat en unik teknikplattform för influencers som vill skapa sina egna varumärken. HUBSO tar fram också fram design, produktionslinje, strategi, marknadsföring och sköter det tekniska medans influencer endast behöver marknadsföra varumärket. Försäljningen sker främst via webbshoppar som HUBSO satt upp och äger. Exempel på webbshoppar som HUBSO hanterar är bybianca.se, shop.sannealexandra.se och rebeccastella.com.

För mer information, kontakta bolaget på:

NEVI har som affärsidé att investera i tillväxtbolag, såväl noterade som onoterade, samt utveckla och lansera egna affärsidéer. Såväl investeringar som utveckling av egna affärsidéer sker inom ett brett spektrum. Vid investeringar har bolaget som strategi att investera genom nybildade dotterbolag och betala med både kontanter och nyemitterade aktier i respektive dotterbolag. Målet är att de bolag NEVI investerar i ska noteras inom en snar framtid. NEVI har som strategi att vara aktiva ägare avseende affärs- och strategiutveckling.