NEVIs innehav Zoomability - första dag för handel på Spotlight

Stockholm, 2019-08-05

Idag måndag 5:e augusti har NEVIs innehav Zoomability första dag för handel på Spotlight Stock Market. NEVI äger efter genomförs spridningsemission 11,7 % av kapital och röster i Zoomability. Noteringen är ett bevis på att NEVIs affärsmodell håller sig stark och fler bolag, stora som små söker sig till NEVI som ägarpartner i sitt mål att växa och noteras.

Kort om Zoomability:

Zoomability utvecklar, producerar och vidaresäljer eldrivna fordon. Produkterna är huvudsakligen avsedda att användas för personer som lider av diverse fysiska nedsättningar och sjukdomar där begränsad rörlighet förekommer i vardagen. Kunderna återfinns bland privatpersoner, runt om den europeiska marknaden där bolaget bedriver försäljning via olika samarbetspartners. Huvudkontoret ligger i Stockholm.