New Media Publishing och SIX AB tecknar avtal med Länsförsäkringar Wasa

Report this content

New Media Publishing och SIX AB tecknar avtal med Länsförsäkringar Wasa Fondförvaltning AB Länsförsäkringar Wasa Fondförvaltning AB väljer iQuote 2.0 IntraServer från New Media Publishing för leverans och publicering av finansiell realtidsinformation. Avtalet innebär att New Media Publishing tillhandahåller data från SIX AB som tillsammans med iQuote 2.0 nu är år 2000 certifierade. New Media kommer att stå för den löpande utvecklingen av Intranättjänsten som idag omfattar prisinformation från Stockholms Fondbörs inklusive historiska diagram, nyckeltal, fonder och nyheter från Nyhetsbyrån Direkt mm.. Systemet, som togs i drift vecka 9, kommer att användas i hela Länsförsäkringar Wasa Fondförvaltning AB's interna nät med över 4.000 användare och integreras med publicerings-funktioner för interna nyheter och analyser. Länsförsäkringar Wasa Fondförvaltning AB ställer höga krav på leverantörer och samarbetspartners. I samband med arbetet att ta fram en högklassig informationsstruktur för Länsförsäkringsgruppens intranät, och senare även för de publika internetsidorna, valdes New Medias iQuote-produkt tillsammans med information från SIX då vi anser det vara den mest professionella och smidigaste lösningen. Vi är mycket nöjda med vårt samarbete hittills och ser med tillförsikt fram mot ett spännande och givande fortsatt samarbete, säger Per Olof Skarstedt chef AU/IT Länsförsäkringar Wasa Fondförvaltning AB. New Media Publishing startades i februari 1996 med affärsidé att producera mjukvara för hantering av finansiell information på Internet och Intranet. New Media publishing och SIX AB har sedan tidigare levererat liknande lösningar till en rad företag i finansbranschen. För mer information kontakta: Fredrik Lönnquist, Per-Olof Skarstedt, Jörgen Karlsson, Sales Manager Chef AU/IT Sales New Media Publishing AB Länsförsäkringar SIX AB Wasa Fondförvaltning AB Oxenstiernsgatan 33 Kungsgatan 15 115 27 Stockholm 103 95 Stockholm 113 90 Stockholm tel. 08-6613840 tel. 08-6353956 tel. 08-736 5100 fredrik.lonnquist@newmedia.se perolof.skarstedt@lansforsakringar.se http://www.newmedia.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/04/14/19990414BIT00370/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1999/04/14/19990414BIT00370/bit0002.doc