• NEW-TECH/

Världspremiär för teknikupplevelsen ”NEW-TECH” på Svenska Mässan - visar hur framtidens teknik förändrar våra liv

Report this content

Den 8-10 november är det världspremiär för den helt nya teknikupplevelsen NEW-TECH på Svenska Mässan i Göteborg. Arrangören Chester Group Exhibitions har som mål att skapa en mässa där hela familjen får uppleva hur modern teknik förändrar våra liv. BMW, Universeum, HiFi-klubben, Chalmers, Fibaro, Tesla och PharmaLight är några av utställarna på NEW-TECH.

- NEW-TECH är ett långsiktigt evenemang med en vision om att visa upp alla aspekter av modern teknik och att vara ett fönster mot framtiden. Ny teknik är något som påverkar oss alla, liten som stor, och vi vänder oss till hela familjen som vill uppleva det allra senaste inom bland annat ljud, bilindustrin och hemelektronik. NEW-TECH handlar om framtidens teknik, säger Roy Bird, styrelseordförande på Chester Group Exhibitions som har stor erfarenhet av att anordna högteknologiska mässor över hela världen.

Besökarna kommer bland annat att få uppleva Fibaros vision om framtidens hem där man kan ta kontroll över sitt hem med sin smartphone. Det innebär att hemmets elektriska apparater som till exempel belysning, rullgardiner, larm och kameror kan hanteras med telefonen – utan att man ens behöver vara hemma. Inom bilbranschen finns BMW:s nya innovativa teknikbil ”BMW i3” – en utsläppsfri hybridbil helt tillverkad i komposit för att få ned vikten. Även amerikanska Tesla finns på plats för att visa upp sin hyllade elbil ”Tesla Model S” som nu finns i Sverige.

- Båda bilarna är tillverkade med helt ny teknik och det känns roligt att ge besökarna en chans att uppleva framtidens bilar. NEW-TECH är den första teknikmässan som faktiskt vänder sig till vanliga konsumenter och där man får ta del av nya lösningar som påverkar våra liv idag. Det känns kul att Sverige är först ut med det här konceptet, säger Lars-Ola Hoffer, svensk representant för NEW-TECH’13.

Fler exempel på utställare
- PharmaLight visar upp sin LED-produkt för att läka sår, skador och eksem.
- HiFi-klubben kommer att presentera en hel monter med det trådlösa musiksystemet Sonos.
- Universeum bjuder på nya tekniska leksaker och uppfinningar som lockar barnen.
-
Koenigsegg visar upp sin nya motor med fristyrda ventiler som är helt revolutionerande inom motorteknik.

NEW-TECH’13 är öppen för allmänheten i tre dagar och bjuder på flera förmånliga biljettalternativ.
Mer information om utställare och biljetter finns på:
Journalister kan ackreditera sig här: http://www.newtechshow.se/#!trade-and-press-passes/cveu

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Roy Bird, styrelseordförande på Chester Group Exhibitions, telefon: +44182740650, e-post: Roy Bird roy@chestergroup.org
Lars-Ola Hoffer, svensk representant för NEW-TECH’13, telefon: 0322-188 05, e-post: lars@chestergroup.org

För pressbilder, vänligen kontakta Frida Valentin, frida.valentin@prat.se, 0768-82 66 74

NEW-TECH är en ny teknikupplevelse som vänder sig till vanliga konsumenter. Målet är att visa upp den allra senaste tekniken som påverkar våra liv. Världspremiären sker den 8-10 november på Svenska Mässan i Göteborg. NEW-TECH kommer att genomföras i Australien under 2014 och det planeras för samma koncept i USA, Canada och Storbritannien. Arrangörer är Chester Group Exhibitions, som anordnar högteknologiska mässor och shower över hela världen. Företaget har huvudkontor i Manchester, Storbritannien.

Taggar: