Analysguiden: Fokus på varumärken under kapitalmarknadsdagen!

New Wave Group har haft en stark underliggande utveckling under de senaste åren. Mycket av den starka utvecklingen kommer från styrkan i deras varumärken. På temat varumärken kommer New Wave Group att den 21 augusti hålla en kapitalmarknadsdag i Stockholm. Respektive varumärkesansvarig kommer i bolagets showroom att presentera sina respektive större varumärken som ingår i New Wave group.

Då mycket av den framtida utvecklingen för hela gruppen är beroende av utvecklingen för varje varumärke är det ytterst intressant att höra vad som pågår inom varje delsegment. Vi kommer särskilt att fokusera på utvecklingen inom Craft och bland annat dess Teamwear satsning. Clique, som är ett av de största varumärkena omsättningsmässigt, kommer givetvis att generera intresse liksom Cutter &Buck där tillväxtpotentialen är intressant.

Syns inte bilden? Läs här.

wysiwyg_image

Aktien har sedan den starka rapporten för det första kvartalet 2019 utvecklat sig negativt, dock är aktien upp drygt 32 procent sedan årsskiftet. Dagen innan kapitalmarknadsdagen kommer bolaget dessutom att rapportera resultatet för det andra kvartalet, vilket vi emotser med spänning då den underliggande utvecklingen för bolaget är positiv.

Läs senaste uppdaterade grundanalys här.

Detta är ett pressmeddelande från Analysguiden.