Ledningsförändring i Orrefors Kosta Boda

Magnus Andersson, verkställande direktör i Orrefors Kosta Boda AB och koncernchef i Orrefors Kosta Boda-koncernen, har beslutat sig för att lämna sin position inom Orrefors Kosta Boda för att tillträda en tjänst utanför New Wave Group-koncernen. Rekrytering av ny VD har inletts och fram tills dess att denna rekrytering är klar och befattningen tillsatts så kommer Göran Härstedt, koncernchef och VD i New Wave Group AB, samt Torsten Jansson, arbetande styrelseordförande i New Wave Group AB, att arbeta aktivt med Orrefors Kosta Boda.

Orrefors Kosta Boda-koncernens resultat bedöms även under andra kvartalet 2008 utvecklas sämre än förväntat. Bedömningen är dock att kostnadsbesparingsprogram, marknadsinvesteringar och prishöjningar kommer att resultera i att Orrefors Kosta Boda-koncernen under andra halvåret 2008 kommer att prestera samma eller bättre resultat än under motsvarande period 2007.

New Wave-koncernens övriga verksamheter utvecklas enligt plan och tidigare lämnad prognos för 2008 om att New Wave räknar med resultat och omsättning överstigande föregående år kvarstår oförändrad.

Göteborg den 15 maj 2008

Göran Härstedt
Koncernchef och VD

För ytterligare information kontakta:
Göran Härstedt VD, New Wave Group AB (publ), tel: 031- 712 89 02, e-post: goran.harstedt@nwg.se