New Wave Group AB (publ) säljer aktieinnehavet i det ryska dotterbolaget CJSC «New Wave Group»

New Wave Group har sålt sina aktier (motsvarande 51 % av kapitalet och rösterna) i det ryska dotterbolaget CJSC «New Wave Group» (”NW Ryssland”) till minoritetsägarna i bolaget. I samband med överlåtelsen har även New Wave Group gjort kapitaltillskott till NW Ryssland genom lånenedskrivningar. Överlåtelsen och nedskrivningarna av lånen beräknas inte medföra någon resultateffekt för koncernen under innevarande kvartal, då förlusterna tagits och reserveringar skett löpande. I samband med överlåtelsen har ett återförsäljaravtal tecknats med NW Ryssland, som ger NW Ryssland ensamrätten att sälja profilkläder under varumärkena New Wave, Clique och Texas Bull i Ryssland fram till utgången av 2014 förutsatt att vissa minimiinköpsvolymer uppfylls. Göteborg den 22 december 2009 New Wave Group AB (publ) Torsten Jansson VD För ytterligare information kontakta: Torsten Jansson, VD, tel: 031-712 89 01, e-post: torsten.jansson@nwg.se Lars Jönsson, Finanschef, tel 031-712 89 12, e-post: lars.jonsson@nwg.se