New Wave Group Årsredovisning för 2010 finns nu på www.nwg.se

New Wave Group Årsredovisning för 2010 finns från och med idag tillgänglig på koncernens hemsida på www.nwg.se under Rapporter och presentationer.

Årsredovisningen består av två delar:

-       Del 1: Verksamhet, strategi och bolagsstyrning
-       Del 2: Ekonomisk information

Årsredovisningen kan beställas på mailadress info@nwg.se eller på telefon +46 (0)31 712 89 00.

New Wave Group är en tillväxtkoncern som skapar, förvärvar och utvecklar varumärken och produkter inom profilbranschen samt sport-, gåvo- och inredningssektorn. Koncernen skall nå synergier genom att samordna design, inköp, marknadsföring, lager och distribution av sortimentet. Koncernen ska erbjuda sina produkter inom profilmarknaden och detaljhandelsmarknaden för att nå en god riskspridning.

New Wave Group har etablerad försäljningsverksamhet med egna dotterbolag i 17 länder. Under 2010 har New Wave Group en omsättning på 4.243 mkr och hade 2.196 anställda. För mer information besök www.nwg.se och hämta information under Investor Relations.

New Wave Group offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 26 april 2011 kl 17.00 (CET).