New Wave Group i samarbete med Coop Forum om nytt klädsortiment

New Wave Group har tecknat ett treårigt leverantörs- och partnerskapsavtal med Coop för herr, dam och barnkläder. Avtalet innebär en stor möjlighet till ökad försäljning för New Wave Group. För Coop innebär avtalet att stormarknadskedjan Coop Forum kan ge kunderna bättre erbjudanden inom kläder och mode.

– Vi tror mycket på samarbetet med Coop och vi är övertygade om att vi tillsammans kommer att kunna öka försäljningen inom klädsidan. Samarbetet gör även New Wave Group till en mer komplett leverantör, vilket kommer att stärka vår ställning som en helhetsleverantör till kläddetaljhandeln i framtiden, säger Göran Härstedt, vd New Wave Group.

– Vi ser mycket positivt på samarbetet med New Wave-koncernen. Samarbetet är ett steg i den offensiva satsning på förnyelse och utveckling av Coop Forum som nu pågår. Det gör att vi kan ge våra medlemmar och kunder ännu bättre erbjudanden inom kläder och mode, säger Thomas Evertsson, vd Coop Sverige.

New Wave kommer att börja leverera kläder till Coop Forum under början av 2008. Det gäller herr, dam och barnkläder för barn mellan 8-15 år.

I partnerskapet svarar New Wave för bland annat sortiment, leveranser och klädavdelningens utseende, medan Coop Forum svarar för den dagliga driften och försäljningen i stormarknaden.

Göteborg den 16 juli 2007

Göran Härstedt

För ytterligare information kontakta:
Göran Härstedt VD, New Wave Group AB, tel: 031- 712 89 02, e-post: goran.harstedt@nwg.se