Ny VD i Orrefors Kosta Boda

Ann Gustafsson, idag tillförordnad VD i Orrefors Kosta Boda AB, har utsett till ny VD i Orrefors Kosta Boda. Ann Gustafsson har sedan 1 augusti 2010 arbetat som operativ chef i Orrefors Kosta Boda och tillförordnad VD sedan juli 2011. Under åren 2000-2005 var Ann Gustafsson ekonomichef på dotterbolaget Pax Scandinavia AB, som säljer dam, herr och barnskor. Ann Gustafsson blev VD för Pax Scandinavia år 2006, en tjänst som hon innehade fram till augusti 2010.

Göteborg den 31 augusti 2011

New Wave Group AB (publ)
Torsten Jansson

För ytterligare information kontakta:

Torsten Jansson         VD i New Wave Group              Tele: 031-712 89 01
Rolf Karp                   vVD i New Wave Group            Tele: 031-712 89 05
Lars Jönsson             Finanschef                               Tele: 031-712 89 12

New Wave Group i korthet

New Wave är inriktat på att etablera, förvärva och utveckla varumärken främst inom promotion- och fritidssektorn. New Wave är verksamt inom två affärsområden, dels på marknaden för profilprodukter genom försäljning till oberoende profilföretag, dels på detaljhandelsmarknaden via återförsäljare i främst sport-, present- och skofackhandeln. Genom att verka inom båda dessa marknadssegment, får koncernen en bättre riskspridning och uppnår samordningsfördelar.

Taggar: