Newport öppnar ny butik i Steninge slottsby

Report this content

Newport expanderar och presenterar stolt öppningen av en 900 kvm praktfull butik i Steninge. På nationaldagen den 6:e juni slås portarna upp till butiken i den anrika stenladan belägen mitt i natursköna Steninge slottsby.

Newport har nått ännu en milstolpe i sin tillväxtresa och kan med stolthet tillkännage öppningen av sin senaste butik med en imponerande yta på 900 kvadratmeter. Butiken som är belägen i den historiska och charmiga Steninge Slottsby erbjuder en unik mötesplats där heminredning möter kultur och historiskt arv. Stenladugården, uppförd år 1873 av Oscar von Otter och smyckad med årtalsmärket som en hyllning till dess rika historia, är den majestätiska bakgrunden för Newports senaste etablering.

Den nya butiken är en del av Newports fortsatta vision att överträffa kundernas förväntningar och skapa en unik atmosfär som engagerar alla sinnen. Genom noggrant utvalda produkter från världens alla hörn och en passion för elegant och internationell inredning strävar Newport efter att skapa en inspirerande miljö där varje besök blir till en minnesvärd upplevelse.

Öppningen av Newport i Steninge slottsby förväntas bli ett välkommet tillskott till området och en efterlängtad destination för alla som söker en unik och inspirerande shoppingupplevelse.

“Vi är otroligt glada att kunna berätta att Newport kommer öppna sin nya butik här i Steninge slottsby. Newport med exklusiva möbler och inredningsdetaljer från världsledande varumärken kommer ytterligare höja Steninge slottsby till en destination-shoppingplats.”
- Per Taube

För intervju kontakta:
Bo-Wilhelm Horndahl, VD och ägare Newport
wille@newport.se

Om Newport
Newport, med nio fysiska butiker och en kraftigt växande e-handel, är idag ett av Sveriges 100 största e-handelsbolag. Newport, som startade 1995, designar och säljer inredningsdetaljer och möbler i en klassisk och tidlös inredningsstil med internationell känsla. Huvudkontoret finns i Norrköping, där idag även två av bolagets butiker finns; i Linden Köpcentrum och Ingelsta Handelsplats. Newport är ett vertikalintegrerat bolag som bedriver all sin verksamhet i egen regi, med allt från varumärkesutveckling och egendesignade produkter.

Taggar: