News55: Klart för lansering av E55

Idag lanserar News55 sajten E55, en ny ekonomisajt för alla. Intresset från kommersiella samarbetspartners har varit stort. Inför lanseringen har orderingången för E55 passerat 1,2 miljoner kronor.

Efter ett intensivt utvecklingsarbete under hösten är allt klart för premiären av E55. Lanseringen sker idag måndagen den 20 november på adressen www.e55.se. Sajten kommer dagligen ge läsarna en bred nyhetsöverblick inom ekonomiområdet men också bjuda på tips, råd och egna granskningar.

– Vi har flera spännande storys på gång och ser fram emot att gå live. Det här kommer att bli väldigt roligt och jag hoppas våra läsare ska känna att vi är väldigt engagerade. Vi vill skapa journalistik som gemene man förstår, säger E55:s redaktionschef Karolina Palutko Macéus.

Precis som News55 kommer E55 att skapa intäkter både i digitala och fysiska kanaler. Försäljningsarbetet inför lanseringen har hittills gett en orderingång för E55 som passerat 1,2 miljoner kronor. E55 erbjuder allt ifrån större partnerpaket till en plattform för nischade kampanjer. Ekonomitemat kommer också att bli ett stående inslag på News55:s mässor runt om i landet.

– Vi har märkt av ett stort intresse från annonsörer som vill nå ut till vår målgrupp. Möjligheten att synas brett i rätt forum online och att sen möta besökarna på våra event ger en unik möjlighet att sprida information och samtidigt bygga relationer, säger News55:s vd Fredrik Lundberg.

Karolina Palutko Macéus

redaktionschef E55

karolina.maceus@e55.se

Om News55

News55 är ett svenskt mediehus med seniorer 55+ som primär målgrupp. Bolaget inledde sin verksamhet 2015 med att lansera nyhetssajten news55.se, som idag når cirka en halv miljon unika besökare i månaden. Sedan 2016 är News55 Sveriges största eventarrangör för seniorer. Bolaget erbjuder även produkter inom reklamfilm, print och abonnemang. Bolagets aktie är föremål för handel på Nordic MTF med Aqurat Fondkommission AB som mentor. Läs mer på www.news55.se.