News55 och Skandia förlänger samarbete

News55 och Skandia inledde i april 2020 ett samarbete med syfte att erbjuda Sveriges äldre relevant och vederhäftig information om privatekonomi. Nu förlänger parterna avtalet.

Under våren har News55 tillsammans med Skandia haft fokus på sparande, ekonomi och pension i samband med corona-krisen. Syftet har varit att samla korrekt information på en plats och ge konkreta råd till målgruppen 55+.

Samarbetsavtalet som tidigare löpte april – juni 2020 förlängs och det nya avtalet löper hela året ut.

- Vi är mycket glada att förlänga samarbetet. Det betyder mycket för oss både ekonomiskt och redaktionellt. Skandia är en aktör som producerar mycket bra innehåll och drivs av ett stort samhällsansvar, vilket gör dem till en drömpartner för oss säger Staffan Ekberg, på News55.

Under hösten kommer News55 bl a ge ekonomiska spartips i videoformat samt fortsätta att arbeta tillsammans med Skandias pensionsekonom Mattias Munter.

- Vi ser framemot att fortsätta samarbetet med att lyfta viktiga frågor kring sparande såväl som planering och optimering av pension säger Stina Liljekvist, Chef Strategisk Kommunikation & Marknad, Skandia.

News55 har ca 500 000 unika besökare i månaden och ett dagligt nyhetsbrev som går ut till över 150 000 mottagare i målgruppen 55+ med en öppningsgrad på nära 40%. Under våren har News55s trafik ökat rejält vilket tydligt visar på målgruppens behov av information och stöd. News55s har i nuläget ca 200 000 unika besökare per vecka.

För mer information kontakta:

Staffan Ekberg, Head of digital News55
staffan.ekberg@news55.se
+ 46 (0)733 43 91 91

Sedan 2016 är News55 en av Sveriges största mässarrangör för seniorer. I november 2017 lanserade News55 sajten E55.se som inriktar sig på nyheter och vägledning inom ekonomi, sparande och pension. Bolagets aktie är föremål för handel på Nordic SME med Aqurat Fondkommission AB som mentor.

Ovanstående informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 3 juli 2020 kl. 11:00 CET.