News55:s nyhetsbrev når dagligen 150 000 mottagare i målgruppen 55+

News55 skickar varje dag ett nyhetsbrev till målgruppen 55+. Det populära nyhetsbrevet innehåller nyheter, krönikor, quiz och annan relevant innehåll för målgruppen. Under andra veckan i februari har nyhetsbrevet passerat 150 000 stycken mottagare.

Våren 2018 inledde News55 en omstrukturering av verksamheten med syfte att utveckla intäktskanalerna. En viktig del i produktfloran har sedan dess varit det dagliga nyhetsbrev som skickas ut till News55:s mailbas.

- Vi har länge haft 150 000 mottagare som ett delmål i vår företagsresa, därför är det otroligt tillfredsställande att vi nu nått hit. Extra glädje hämtar vi från all positiv feedback från våra läsare som bekräftar att vårt nyhetsbrev är en riktigt populär produkt, säger Staffan Ekberg, Head of digital på News55.

Som tidigare kommunicerats var både oktober och november digitala rekordmånader sett till intäkter. En kraftigt bidragande orsak till detta var News55:s nyhetsbrev och den kommersiella information som når bolagets mottagare.

- Vårt samarbete med säljbolaget Cape Media har visat att våra nyhetsbrev inte bara är populära hos våra läsare utan även på annonsmarknaden, säger Staffan Ekberg

News55 AB är ett mediebolag med huvudsaklig inriktning på målgruppen 55+. Bolaget inledde sin verksamhet 2015 med att lansera nyhetssajten news55.se. Sedan 2016 är News55 en av Sveriges största mässarrangörer för seniorer. I november 2017 lanserade News55 sajten E55.se som inriktar sig på nyheter och vägledning inom ekonomi, sparande och pension. Bolagets aktie är föremål för handel på Nordic SME med Aqurat Fondkommission AB som mentor.