• News55/

News55s eventplanering skjuts ytterligare på framtiden med anledning av Covid-19

Som tidigare kommunicerats har News55 och Numera Mässor AB ingått ett treårigt samarbetsavtal där Numera Mässor tar över drift och försäljning av News55:s Seniorevent. Detta avtal skjuts nu fram ytterligare sju månader i tiden som en direkt följd av coronavirusets inverkan. Avtalet kommer därför istället att gälla för perioden 1 augusti 2021 till 31 juli 2024 med samma villkor gällande i övrigt.

Avtalet innebär att News55 erhåller en betydande del av TB1 under avtalsperioden samt att Numera Mässor har en option att köpa konceptet Seniorevent efter avtalsperiodens utgång. Avtalet beräknas ge News55 ett bidrag på mellan 600 000 kr och 1 000 000 kr per år efter avdrag för direkta kostnader.

- Vi kan tyvärr konstatera att det är osannolikt att vi kommer att kunna genomföra några seniorevent tillsammans med Numera Mässor AB under våren 2021. Jag är tacksam för den goda dialog vi har haft mellan bolagen och att vi tillsammans nått denna lösning, säger Fredrik Lundberg, VD och medgrundare av News55.

Om News55 ABNews55 AB är ett mediebolag med huvudsaklig inriktning på målgruppen 55+. Bolaget inledde sin verksamhet 2015 med att lansera nyhetssajten news55.se.
Sedan 2016 är News55 en av Sveriges största mässarrangör för seniorer. I november 2017 lanserade News55 sajten E55.se som inriktar sig på nyheter och vägledning inom ekonomi, sparande och pension. Bolagets aktie är föremål för handel på Nordic SME med Aqurat Fondkommission AB som mentor.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 14 december 2020 kl. 09.00 CET.