Ökade annonsintäkter i Dagens PS med 127 procent och nytt läsarrekord för bolagsgruppen under första kvartalet 2024

News55 AB (blivande Relevance Communication Nordic AB) noterar att deras dotterbolag, Dagens PS Media AB, har ökat annonsintäkterna med 127 procent första kvartalet 2024.

Det första kvartalet är för medieägarna ofta det tuffaste. Trots detta har Dagens PS genererat en kraftig intäktsökning i samarbete med olika annonsleverantörer. Totalt har Dagens PS Media AB lyckats generera annonsintäkter på över fyra miljoner kronor, enbart via trafik på bolagets sajter. Det markerar ett nytt rekord för annonsintäkter för bolaget och innebär en ökning med 127 procent jämfört med första kvartalet föregående år.

Under mars 2024 hade sajten totalt 1 721 569 unika läsare och ser man till hela gruppens sajter når man över två miljoner unika läsare under samma period för första gången.

- Vi är oerhört glada över den starka tillväxten Dagens PS haft sedan förra året säger Mikael Gullström, chefredaktör och ansvarig utgivare på Dagens PS.

Detta innebär att Dagens PS och det framtida Relevance Communication fortsätter att vara en stark spelare på den svenska mediescenen med en betydande och växande läsarskara.

- Detta visar på vår förmåga att leverera relevant och engagerande innehåll till vår publik samtidigt som vi skapar värdefulla möjligheter för våra annonsörer. Vi ser fram emot att fortsätta denna positiva trend och fortsätta leverera högkvalitativt innehåll till våra läsare, avslutar Mikael Gullström.

News55 AB är ett mediebolag med huvudsaklig inriktning på målgruppen 55+. Bolaget inledde sin verksamhet 2015 med att lansera nyhetssajten News55. I november 2017 lanserade News55 sajten E55.se som inriktar sig på nyheter och vägledning inom ekonomi, sparande och pension och 2022 lanserades hälsosajten Hälsa55. Sommaren 2023 startades bemanningsbolaget Jobb55 och i december samma år förvärvades nyhetstjänsten Dagens PS. Bolagets aktie är föremål för handel på Nordic SME med Eminova Fondkommission AB som mentor.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 3 april 2024 kl. 15.00.