Succélansering för Hälsa55

I veckan veckan lanserade mediebolaget News55 tillsammans med Suzanne Axell, en ny sajt med inriktning på kropp och själ för målgruppen 55+ och
satsningen har fått en flygande start.

Som tidigare meddelats lanserar News55 en helt ny sajt med fokus på hälsa för en ökande äldre målgrupp i Sverige. News55 AB, som sedan tidigare driver  nyhetssajten News55.se, och ekonomisajten E55, lanserade i måndags den nya sajten Hälsa55.se. Lanseringen har fått stor uppmärksamhet och har redan 150 000 prenumeranter på det nyhetsbrev som skickas ut varje vecka.

- Vi har fått en flygande start med en öppningsgrad på över 60% på det nyhetsbrev som skickades ut under tisdagen. Målgruppen har visat stort intresse för det innehåll vi skapar. Lika roligt är det att även annonsmarknaden visat stort intresse och säljpartnern Story Media har snabbt byggt upp en fin order- och offertstock, säger Staffan Ekberg, head of digital på News55.

Hälsa55  riktar sig till målgruppen 55+ med egenproducerat innehåll runt ämnen som berör kropp och själ. Den erfarna journalisten Suzanne Axell som bla lett SVT:s långkörare "Fråga Doktorn" under 18 års tid är en del av satsningen.

- Jag är väldigt glad över det fina mottagandet som Hälsa55 fått, men är inte förvånad. Medellivslängden ökar i Sverige och målgruppen blir alltmer digital och tar ett allt större grepp kring sin egen hälsa. Hälsa55 tar fasta på detta och vill skapa inspirerande, nyttig läsning och främja ett bra åldrande, säger Suzanne Axell.

News55 AB är ett mediebolag med huvudsaklig inriktning på målgruppen 55+. Bolaget inledde sin verksamhet 2015 med att lansera nyhetssajten news55.se.
Sedan 2016 är News55 en av Sveriges största mässarrangör för seniorer. I november 2017 lanserade News55 sajten E55.se som inriktar sig på nyheter och vägledning inom ekonomi, sparande och pension. Bolagets aktie är föremål för handel på Nordic SME med Eminova Fondkommission AB som mentor.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 januari 2022 kl. 13:00 CET.