Newsec etablerar verksamhet i Norge

Report this content

2005-02-17: Newsec Asset Management har från den 1 januari 2005 fått sitt första uppdrag i Norge och etablerar därmed verksamhet i Oslo. Verksamheten kommer att bedrivas i nybildat bolag med namn Newsec Asset Management AS. Det norska bolaget är ett helägt dotterbolag till svenska Newsec Asset Management AB. Per Mortensen är anställd som VD i Newsec Asset Management AS och börjar sin anställning den 1 maj 2005. Per kommer närmast från en tjänst som VD i Storebrand Eiendom AS.

Uppdragsgivaren i Norge är Oslo Areal ASA som är ett nytt norskt fastighetsbolag under etablering. Oslo Areal planerar att börsnoteras på Oslo Börs under första halvåret 2005 och skall ge investerare tillgång till en likvid och fokuserad fastighetsinvestering, i första hand inriktad på kontorsmarknaden. Per Mortensen tillträder även som VD i Oslo Areal ASA. ”Vi är mycket glada över att Per Mortensen önskar vara med i utvecklingen av Newsec Asset Management AS och Oslo Areal ASA. Han har stor kunskap om fastighetsmarknaden i Oslo och är ett känt namn för potentiella och existerande investerare” säger Mikael Hasselberg, VD i Newsec Asset Management AB. För ytterligare information kontakta: Mikael Hasselberg, VD Newsec Asset Management AB Tel: 0708-44 30 16 mikael.hasselberg@newsec.se Cecilia Ahlquist, Communication Manager Newsec Asset Management AB Tel: 0708- 24 40 35 cecilia.ahlquist@newsec.se