Information relaterat till pågående nyemission i Nexam Chemical Holding AB

Tidigare har ledning och styrelse i Nexam Chemical Holding AB inkommit med teckningsförbindelser för sina respektive andelar i nyemissionen. Utöver det har ledning och styrelsemedlemmar nu tillsammans förvärvat 75 000 aktier i bolaget. De som har förvärvat aktier har också för avsikt att teckna sig för de teckningsrätter som de förvärvade aktierna medför. Fördelning av aktieförvärv kommer att framgå av sedvanlig insynsrapportering.

För övrigt kan följande även meddelas;

En av Nexam Chemical största ägare är Nerthus Investments Limited, ägare 4 350 000 aktier motsvarande en ägarandel om 6,4 procent, har tidigare lämnat teckningsförbindelse avseende sin andel i företrädesemissionen. Nerthus Investment Limited har nu informerat Nexam Chemicals att de har för avsikt att teckna ytterligare minst 250 000 units, vilket motsvarar omkring 9 procent av nyemissionen.